Trochę zaskoczyła mnie intensywność dyskusji pod niedawnym tekstem o Wartburgu 311, a zwłaszcza wątek o zasadności zarzucenia idei dwusuwu, który według niektórych komentujących miał spory potencjał rozwojowy. Faktem jest, że enerdowska konstrukcja nie była szczytem możliwości, dlatego postanowiłem, dla porównania, …

DZIEDZICTWO INŻYNIERII: W RYTMIE NA DWA Read more »

Duży może więcej – pamiętacie to hasło…? Zaś mały… Mały może wielkiemu posłużyć na kilka sposobów. Może stać się zdobyczą. Trofeum wojennym. W nielicznych przypadkach – perłą w koronie. A czasami – królikiem doświadczalnym. Każdy z głównych krajów – potentatów …

MODELOLOGIA STOSOWANA: GWIAZDECZKA Z WŁÓKNA SZKLANEGO Read more »

Słyszałem kiedyś pogląd, że świat jest prosty i jednolity na poziomie ogólnym, ale nieskończenie złożony i różnorodny w szczegółach. Zgadzam się z tym całkowicie i podkreślam po raz kolejny, że owa różnorodność, nie tylko w motoryzacji, niewypowiedzianie mnie fascynuje. To niesamowite, że …

PRZEJAŻDŻKA PO GODZINACH: ŚREDNIEJ WIELKOŚCI SKOWRONEK Read more »

  Podobno słów “Niemcy” i “piękno”, ewentualnie “styl”, nie powinno się używać w tym samym zdaniu. Nawet najwięksi fani motoryzacji niemieckiej, choćby nie wiem jak zacietrzewieni, w kłótniach o wyższość Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy nie używają argumentów estetycznych …

MODELOLOGIA STOSOWANA: NIEMIECKA PIĘKNOŚĆ Read more »

  Uwaga uwaga, niniejszym zakładam nową serię wpisów – o niestworzonych pomysłach automobilowych konstruktorów. Co prawda istnieje już “DZIEDZICTWO INŻYNIERII”, ale tam przedstawiam pomysły sensowne, przynajmniej na pierwszy rzut oka (niektóre z nich mogą być ślepymi uliczkami ewolucji, ale takimi, które przynajmniej w przeszłości miały …

CO BY TU JESZCZE WYMYŚLIĆ…?: NO-WHEEL-DRIVE Read more »