Na Automobilowni miało być więcej pomników, a tymczasem, jak na razie, wychodzi jak zwykle. Postanowiłem więc to nadrobić i napisać coś o modelu, którego pomnikowość nie polegała na rewolucyjnych rozwiązaniach technicznych, zapierającej dech w piersiach stylistyce, wyśrubowanych osiągach ani oszałamiających …

POMNIKI TRWALSZE NIŻ ZE SPIŻU: MARIE CHANTAL Read more »

Dziś odrobinę się ukulturalnimy, bo przyczynkiem do niniejszego wpisu jest najprawdziwsze dzieło sztuki, a mianowicie obraz Wojciecha Kossaka pod tytułem “Dwa światy“. Wojciecha Kossaka przedstawiać chyba nie muszę – to jeden z najwybitniejszych polskich malarzy, żyjący w latach 1856-42, znany …

MAJSTERSZTYKI REKLAMY: DWA ŚWIATY Read more »

Jeśli widzicie niniejszy tekst, to znaczy, że oglądacie Automobilownię z nowego serwera i od tej pory żadne Wasze komentarze już nie znikną – można śmiało dyskutować. Niestety, zniknęła większość komentarzy z artykułu o Xenii i kilka ostatnich z wpisu o …

WRACAMY DO NORMALNOŚCI Read more »

W pierwszym wpisie z serii o “PERŁACH COACHBUILDINGU” poznaliśmy drewnianą Hispano-Suizę H6C Nieuport, którą w 1924r. zamówił francuski biznesmen, playboy i awanturnik, André Dubonnet. Tak naprawdę była to jednak tylko krótka notka przeklejona z wcześniejszego postu na facebook’owym fanpage’u, która …

PERŁY COACHBUILDINGU: XENIA Read more »

  Jako że powracają pytania o moje doświadczenia z własnymi samochodami, a w ciągu ponad dwóch lat opisałem dopiero jeden z nich, postanowiłem popchnąć kolejkę do przodu. Z drugim autem było tak: w połowie 1999r., czyli po półtora roku mojego jeżdżenia …

STRUMIEŃ ŚWIADOMOŚCI: PROFAN-BUTAN Read more »